Elicera Therapeutics publicerar årsredovisning 2021

2022-02-04

Göteborg den 4 februari 2022 – Elicera Therapeutics AB (publ), ett cell- och genterapibolag i klinisk fas som utvecklar immunonkologiska behandlingar med fokus på CAR T-celler och onkolytiska virus, har idag publicerat årsredovisningen för 2021.

Elicera Therapeutics årsredovisning finns tillgänglig på hemsidan https://www.elicera.com.

I årsredovisningen kommenterar VD Jamal El-Mosleh; ”Jag ser fram emot att fortsätta Eliceras viktiga arbete att bekämpa cancer genom att utveckla nästa generation av cell- och genterapier samt att bygga kännedom om vår universellt kompatibel CAR T-cell teknologiplattform.”

Årsstämma kommer att hållas 7 mars april kl 15.00 hos Advokatfirman Delphi (Mäster Samuelsgatan 17 i Stockholm).

Elicera Therapeutics AB är ett cell- och genterapibolag i klinisk fas som utvecklar nästa generations immunonkologiska behandlingar. Bolaget har fyra läkemedelskandidater i utveckling, två CAR T-celler och två onkolytiska virus, som baseras på forskning genomförd av professor Magnus Essands forskargrupp vid Uppsala universitet. Därtill har Elicera en färdigutvecklad teknologiplattform, iTANK, som kan användas för att optimera effekten av samtliga CAR T-celler under utveckling och aktivera mördar-T-celler mot cancer. Eliceras aktie (ELIC) är noterad på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, tel.: 08503 000 50.