Elicera Therapeutics publicerar årsredovisningen för 2022

2023-04-17

Elicera Therapeutics publicerar årsredovisningen för 2022

Göteborg den 17 april 2023 – Elicera Therapeutics, ett cell- och genterapiföretag i klinisk fas som utvecklar nästa generations terapier baserade på onkolytiska virus och CAR T-celler, beväpnade med bolagets egenutvecklade och kommersiellt tillgängliga plattform, iTANK, har idag publicerat årsredovisningen för 2022.

Elicera Therapeutics årsredovisning finns tillgänglig på hemsidan https://www.elicera.com.

Årsstämma kommer att hållas 16 maj kl 15.00 hos Advokatfirman Delphi (Mäster Samuelsgatan 17 i Stockholm).

Certified Advisor

Erik Penser Bank

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 april 2023 kl. 15.09 CET.

Elicera Therapeutics AB är ett cell- och genterapibolag i klinisk fas som utvecklar nästa generations behandlingar baserade på onkolytiska virus och CAR T-celler beväpnade med bolagets egenutvecklade och kommersiellt tillgängliga plattform, iTANK. Bolaget har fyra läkemedelskandidater i utveckling, två CAR T-celler och två onkolytiska virus, som baseras på forskning genomförd av professor Magnus Essands forskargrupp vid Uppsala universitet. Bolagets teknologiplattform, iTANK, används för att beväpna bolagets egna CAR T-cellsterapier men kan också tillämpas universellt på andra CAR T-cellsterapier under utveckling. Eliceras aktie (ELIC) är noterad på Nasdaq First North Growth Market. För mer information, vänligen besök www.elicera.se